Menyimpan Pun Ada Buruknya

Wahhhh!!! Bukankah menyimpan tu sifat mulia? Kenapa sifat ini tetap ada keburukannya? Dahulu, emak dan ayah kita selalu berpesan supaya berjimat cermat dan belajar menyimpan sikit demi sikit. Rasionalnya simpanan akan membantu kita di waktu memerlukan kelak. Tak kira lah simpanan terswbut untuk tujuan apa sekalipun, samada menyimpan untuk membeli basikal, menyimpan untuk menyambung pelajaran [...]

Susah Tak Peperiksaan Pra Kontrak Ejen Insurans?

Tebal sungguh buku hijau ni. Nampak macam tak mampu je nak baca sampai habis. Hari Selasa dah nak exam. Mudah-mudahan bakal-bakal yang menduduki exam ni nanti mudah menjawab dengan betul. Opss..tak lupa juga doa untuk diri sendiri. Rupa-rupanya nak jadi ejen insurans/takaful bukan boleh main redah menjual je. Perlu ada sijil. Macam sijil tauliah nak [...]

RefererX & SeductiveX : Tool Untuk Merempit Adsense & CPA

Selamat Hari Raya Aidil Adha. Tahun ini tak dapat beraya di kampung. Cuti cuma sekejap saja. Walaupun sekejap, ia tetap bermakna. Pengorbanan bukannya sesuatu yang menarik. Namun hasilnya pasti menarik. Ramai orang yang enggan berkorban, sebaliknya mereka masih ingin hasilnya. Justeru, tidak mustahillah kejayaan itu tidak berpihak pada orang-orang yang tidak berkorban. Nabi Ibrahim sanggup [...]

Belum Terlambat Untuk Berubah!

“It’s never too late to become the person you might have been.”- George Elliot Semalam 27 September adalah ulangtahun kelahiran saya. Berlalu sudah 24 tahun saya menetap dibumi ,menghirup oksigen,memandang langit, melata di tanah dan sebagainya. Hakikatnya 24 tahun itu sudah saya habiskan. 24 tahun itu saya maksimakan kegunaannya untuk memahami erti kehidupan,kasih sayang, kebaikan. [...]

Memperbaharui Lesen Memandu Secara Online di MyEG

Ini bukan kali pertama saya memperbaharui lesen memandu. Namun untuk kesekian kalinya ia menjadi peristiwa tragis apabila terlupa memperbaharui lesen di saat-saat penting di Hari Raya Aidilfitri. Tatkala orang lain seronok menziarahi sanak saudara, terpaksa lah diri ini menjadi salah seorang penjenayah jalan raya buat seketika. Memandu kenderaan dengan lesen memandu yang telah tamat tempoh [...]


Open chat
1
Nak MOHON ASB Financing?